29 Ocak 2013 Salı

LPG' Yİ RUHSATA İŞLETME

LPG'yi ruhsata işletmek sırasıyla şu adımlardan oluşuyor:
2015 YILINA GÖRE GÜNCELLENMİŞTİR.

1-) LPG taktırdıktan sonra muhakkak takdırdığınız işletmeden lpg plan-proje ve fatura almayı unutmayın. 
Aldığınız Plan-proje ve fatura ile 1 ay içinde ruhsata işletmek zorundasınız. işletmezseniz ceza ödemek zorundasınız. ayrıca aldığınız plan-proje  ve fatura bulunduğunuz il içinde geçerli. yani istanbul'da takdırdığınız lpg'yi antalyada ruhsata işletemezsiniz.bu konuda dikkatli olmalısınız. diyelim ki istanbulda taktırdınız antalya ya geldiniz. o zamanda yapacağınız işlem bulunduğunuz ilde  taktırdığınız markanın yetkili servisini bulup plan-proje ve fatura için 200-300 tl bayılmanız demek. tabiki de istanbula tekrar gitmek istemezseniz.

2-) Sızdırmazlık Belgesi

Sızdırmazlık raporu bulunduğunuz ildeki makine mühendisleri odasındaki sızdırmazlık kontrol istasyonlarından alınır. buradan bilgi alabilirsiniz:http://lpgrandevu.mmo.org.tr/
35 tl maliyet

3-) Ek-1 Formu
Araç muyanesi için istenen formdur. takipçilerden edinilebilir. size maliyeti 10-20  lira arasında olacaktır.

4-)Araç Muayenesi
Sızdırmazlık raporuyla beraber tüvtürk'ün herhangi bir muayene istasyonundan araç muayenesi yaptırılabilir.
http://www.tuvturk.com.tr/
2015 ocak itibariyle 181,72 tl

5_) Trafik Tescil Şubesi( Ruhsat Yaprak Değişimi)
Trafik tescil şubesine daha önceki aşamalarda alınan tüm evraklarla gidiyorsunuz. bulunduğunuz mahale göre ruhsat değişimi yapıyorlar.Eğer ruhsatınızdaki onay bölmesi dolu değilse tek yaprak(76 tl) doluysa 2 yaprak değişir 180 tl
ruhsatta tek yaprak değişirse:
sızdırmazlık belgesi+ ek-1 formu+araç muayenesi+trafik tescili: 35+20+181,72+76,50: 313,22 TL
ruhsatta çift yaprak değişirse:
sızdırmazlık belgesi+ ek-1 formu+araç muayenesi+trafik tescili: 35+20+181,72+180: 416,72 TL

not: tabi yukardaki bilgiler egsoz emisyon ölçümü yapıldığı varsıyımına dayandırılmıştır. yaptırılmadıysa 40 lirada egsoz ölçümüne verilecektir. 
 NOT: egsoz emisyon ölçümleri 1 yıldan 2 yıla çıkarılmıştır. egsoz emisyon ölçümü yapılmadan trafikte yakalanmanın cezası 2015 itibariyle 963 tl'dir.

LPG'Yİ RUHSATA İŞLETMEMENİN CEZASI 

 daha önce yazığımız LPG' Yİ RUHSATA İŞLETME: http://halitsari.blogspot.com.tr/2013/01/lpg-yi-ruhsata-isletme.html 
yazımızda bu konu çok sorulunca araştırma yapma gereği hissettim. buna göre arabanın lpg'si ruhsata işlenmez ise trafik kanununun 2918 madde 32' ye göre işlem yapılır:
'araç üzerinde yapılan değişikliği 30 gün içerisinde ilgili trafik kuruluşlarına tescil ettirmemek' ten dolayı ceza yersiniz. bu cezada 2015 yılı itibariyle son zamlarla 88 tl gibi bir rakama denk gelmektedir. ayrıca 10 ceza puanı yersiniz. arabanız parka çakileceği için için 200-300 tl arası çekici ve park parası ödersiniz. ondan sonra lpg yi işletmek için yapacağınız masraflarda işin içine girer.        

                                                                                              HALİT SARI

TWİTTERDAN TAKİP İÇİN:

https://twitter.com/halitsari07

FACEBOOK'TAN TAKİP İÇİN:
https://www.facebook.com/halitsariblogspotcom

49 yorum:

  1. teşekkürler güzel anlatım. 1ay sonra çok işime yarıyacak.
    fakat çeşitli söylentiler var sızdırmazlık kalktı ve ek-1 kalktı şeklinde ağustos 2013 için son durum nedir?

    YanıtlaSil
  2. sızdırmazlığı tmmob yapıyordu. sızdırmazlık içinde ek-1 düzenleniyordu. gezi olaylarında dolayı bu yetki tmmob un elinden alındı. kanuna görede bu yetki sanayi bakanlığına devredildi. bunun içinde bakanlık düzenleme yapıp genelge yayınlayacaktır

    YanıtlaSil
  3. Daha bugun yaptrdım saçmalamayın ya neymiş gezi olayıymış kıçı.kırık gezi olayı için tmmob'min elnden.mi alcaklar daha bugun yaptrdım amma abartysnz..

    YanıtlaSil
  4. merhaba
    "ayrıca aldığınız plan-proje ve fatura bulunduğunuz il içinde geçerli. yani istanbul'da takdırdığınız lpg'yi antalyada ruhsata işletemezsiniz"
    istanbulda yaşıyorum, LPG kiti taktırma, sızdırmazlık raporu alma, TUVTURK muayenesi, bunların hepsini istanbulda yaptıracağım. Ama aracım 41 plaka ve izmit trafik şubesinden ruhsat alınmış. Ruhsata işletmem için izmite gitmem gerekiyor doğru mu anladım? Yukarıda söylediğiniz konuyla ilgili sorun yaşamam değil mi ?

    YanıtlaSil
  5. evet planproje ve faturanın kestirilebildiği ilde yaptırabilirsiniz. başka bir ilde yaptıramazsınız

    YanıtlaSil
  6. halit bey hangi durumlarda ruhsatın iki yaprağı değişiyor benimki ilk defa benzinliden lpg ye geçiyor araçın devrini 1 ay önce aldım

    YanıtlaSil
  7. Bende Lpg Taktıracağımda.Araç Şuan Benzinli.Eskişehirde taktırmayı düşünüyorum.Ama Aracım Ankara Plaka Ve Kendimde Ankaranın İlcesinde Oturuyorum Ve araç Sahibide Lpg Taktırırken Yanımızda Olmayacak.Ne yapacağım.Yardımcı olursanız Sevinirim.

    YanıtlaSil
  8. sayın burak berel
    eskiden her yerde 2 yaprak değişiyordu. fakat ben değiştirdiğimde ilk olmasına rağmen tek yaprak değişti. eğer araç üzerine alınmadan tüp taktırılıp sonra üzerine alınmaya kalkarsa iki yaprak değişir. zaten araç üzerinizdeyse tek yaprak değişir.

    YanıtlaSil
  9. sayın semih gürkan.
    aracınızın tüp takdırdığınız yerle plan proje ve fatura kestirdiğiniz yerin aynı yer olmasına özen gösterin. eğer eskişehirde iseniz. sıkıntı olmaz. tüpü kaydettirdikten sonra aarabayı üstünüze alacağınızda iki ruhsat değişir. buda ekstra 80-100 lira masraf çıkarır. ben olsam fatura kesenle anlaşır. arabayı üzerime aldıktan sonra tüpü kaydettirirdim

    YanıtlaSil
  10. An itibariyle yaptırdığım işlem. ek1 belgesi istenmedi. toplamda proje dahil 450 TL para harcadım. 68 TL emniyet, 40 TL sızdırmazlık 160 küsür muayene, 200 TL proje+tank ve gaz filtrelerinin değişimi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba LPG takılı fakat ruhsata işlenmemiş bir araba aldığımızda nasıl bir yol izlemeliyiz ve kaça mal olur yoksa baştan lpgmi taktırmalıyım

    YanıtlaSil
  12. sayın kasım taşpınar
    önce lpg nizin plan proje ve faturası olmalı . bunları lpg taktırdığınız firmadan alabiliyorsunuz.daha sonra sızdırmazlık için tmmob un illerde bulunan sızdırmazlık muayenesine gireceksiniz. buradan onay alırsanız araç muayeneye giriyorsunuz. burdanda onay alırsanız emniyete başvurup ruhsata işletiyorsunuz
    fiyatta şu şekilde: eğer daha önceden plan projeniz yoksa 200-300tl arası buna para verirsiniz+40 tl sızdırmazlık+168 lira muayene+68 lirada ruhsata işleme

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, ben ruhsat kısmı ile ilgili bir şey sormak istiyorum. benzinli bir araç aldım. aracı henüz üzerime almadım.Şimdi, plan proje fatura, sızdırmazlık tamam diyelim. Bu şekilde muayeneye gittiğinde muayene yapıyorlar mı? ruhsat üzerime değil çünkü. yapıyorlarsa bu muayeneyi nereye işliyorlar?
    diğer durumda; ruhsatı üzerime aldım. lpg plan proje sızdırmazlık muayene işlemlerini yaptım. ruhsat yeniden değişecek mi? yani bu ruhsat işin tek seferde bitiremiyormuyuz?

    YanıtlaSil
  14. sayın neng014 ruhsat başkası üzerine ise muayene onun üzerine yapılır. işlemler tamamlandı diyelim . ruhsat üzeine olunan kişi üzerine benzin+lpg diye kaydolur. siz üzerinize aldığınız zaman sadece devir işlemi yaptırmış olursunuz. öbür şekildede önce devri aldınız. sonra lpg yi işlettiğinizde tekrar ruhsat değişecek



    YanıtlaSil
  15. yani her halükarda 2 kere ruhsat işlemi yapmaktan kurtulamıyoruz.

    YanıtlaSil
  16. mrb.aracıma 2 sene önce lpg taktırp muayine yaptırdım.fakat trafikten ruhsatı değiştirmemişim.evraklarıda bulamıyorum.tüvtürk lpgyi işlettiğimi görüyor fakat ruhsatta benzinli yazdığından trafikte değiştir diyor.trafikte ek1 fatura onay istiyor.bunları tekrar tüv verebilir aslında ama ilgilenmiyor.yeni fatura proje mmo ya onaylat tekrar muayine yapalım diyor.hakkımı nasıl ararım?

    YanıtlaSil
  17. fatih bey bu konu hakkında hiç bilgim yok maalesef...

    YanıtlaSil
  18. Halit bey bir ay icinde ruhsata isletmedik 2 ay gecti cezası nedir?

    YanıtlaSil
  19. Sızdırmazlık aldıktan sonra tuvturke muayene için randevu almamız gerekiyor mu yoksa oraya gidip tadilat işlemleri mi diyeceğiz Halit bey

    YanıtlaSil
  20. tüvtürkten muayene için randevu almanız gerekiyor

    YanıtlaSil
  21. böyle soygun yok herşeye para bayıl a.k

    YanıtlaSil
  22. merhaba,

    ruhsata işlenmemiş LPG'li araç , 2 yıllık muayene kontrolünde sorun çıkarırmı ? Veya şöyle sorayım muayne'de ruhsata bakılıp lpg durumu kontrolü ediliyormu ?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Halit bey lpg yi ruhsata işleme süresi ola bir sanırım geçti ne kadar ceza öderim

    YanıtlaSil
  24. sayın marlon
    tüvtürk istasyonundan önce makine odasından sızdırmazlık almak için gönderilirsiniz. zaten ruhsata işletebilmeniz için muayene olmanız şart

    YanıtlaSil
  25. sayın mehmet nur terkes zamanı geçen cezalarla ilgili bende araştırma yaptım. ama tutarlı bir cevap bulamadım

    YanıtlaSil
  26. Aracin muayene si var 2015 in 6 ayina kadar yeniden muayene yaptirmamiz gerekir mi.

    YanıtlaSil
  27. Evet yaptırmanız gerekir. yada plan proje yapan yerle anlaşın. faturayı 2015in haziranında kestirin. muayeneye girip ruhsata işletin . iki defa masraf yapmamış olursunuz. tabiki o zamana kadar polise yakalanmamak kaydıyla

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar halit bey ben 7 ay once istanbuldan bir otomobil aldim su an adana da kullanıyorum haftaya muayenem bitiyor ve tupum ruhsata isli degil faturasi projesi var nasil yapabilirz vereceginiz cevaplar icin simdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve ne kadar para bayilmam gerekoyor sizin tabirinizle yani bu isten kac parayla feraha kavusurum

      Sil
  29. sayın e ö
    eğer fatura proje adanada yapıldı ise;sızdırmazlık belgesi+ ek-1 formu+araç muayenesi+trafik tescili: 35+20+165+70: 290 tl. eğer çift ruhsat değişirse 385 tl. plan proje istanbulda yapılı ise işlemi orada yaptırmanız gerekirki oraya gitmek ekonomik olmayacağı için adanada bu işleri yapan birinde fatura proje almanız gerekirki buda extradan 200-250 tl demek

    YanıtlaSil
  30. Simdi takipciye gittim ek 1 belgesi verdi sizdirmazlik raporu almaya gittim proje istanbul oldugu icin gecersiz sayilir dedi bende tanidik tupcu wardi oraya 100 tl werdim 35 tl de eksoz muayenesine werdim simdi tekrar sizdirmazlik raporu almaya gidecem oda 35 tl adanada sonrada muayeneye gidecem bilgilerinize

    YanıtlaSil
  31. sayın e ö
    şanslıymışınızki tanıdığınız varmış ve 100 lira ile kurtarmışınız. ben geçen sene antalyada 200 liraya maletmiştim. şimdiden size hayırlı olsun diyelim. güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  32. merhabalar benim sorum sorunum ise şu:
    eşimin hundai getz 1,4 aracı var lpg taktırdık. ama tuik bu araçlara daha lpg taktırılmıyor diye aracı muayene etmiyor. 2014 den sonra bu araçlara taktırılmıyormuş. sebep niye. peki bide lpg takan kişilerin bunu bilmesi gerekmiyormu. bu konuda ne yapmamız gerekiyor bilgilendiriseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  33. merhaba halit bey,
    2009 getz aracıma lpg taktırmak istiyorum ama net ağırlığı 1218 kg. azami yüklü ağırlığı ise 1540 kg. olduğu için 322 kg fark yapıyor, yapılan hesapta 4 yolcu 75 x 4 = 300 +1218 =1518 geriye 22 kg kalıyor.. :(( lpg tankı ve aksesuarları toplamı 1540 kg'ı geçtiği için ruhsata işletilemez deniyor. bu durumda 1540 kg. ı geçmeyecek bir lpg donanımı bulabilirmiyim. şimdiden saygılar,

    YanıtlaSil
  34. Halit hocan bendede 206 xline var o kadar ugrastik pazartesi muayenem war demesinler banada olmuyor 2014 te artik diye

    YanıtlaSil
  35. Birde hocam ilk defa ruhsata islenecek trafik tek yaprakmi iki yaprakmi degistirecek nerden bilecez

    YanıtlaSil
  36. sayın fatih güven ve mustafa demir
    aracınızın ağırlığı 1350 kg maksimum ağırlığı 1600 kg diyelim. siz tüp taktırdığınızda tüple beraber ağırlık 1600 kg üstündeyse tüp taktıramazsınız

    YanıtlaSil
  37. sayın e ö
    eğer ruhsatınızdaki muayene onay bölümü dolu ise çift yaprak, dolu değilse tek yaprak dolduruluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam araci 7 ay once almistim oyuzden degisti herhalde muayene bolumu falan su an arac bende degil oyuzden tahminmce tek yaprak degisir cunku devirden sonra ilk defa muayneye gireck

      Sil
  38. slm abi ben başka şehirden bi araç aldım lpg si takılı ama ruhsata işlenmemiş1 ay sorada muanesi yapılacak lpgnin projesi flan bişeyi yok nerden nasıl yaptrcam maliyeti neçıkar bildirirseniz çok makbule geçer

    YanıtlaSil
  39. plan proje için tanıdığın veya bulacağın bir lpg montaj bayiine yaptırabilirsin. adamların insafına göre 150-250 tl arasında plan-proje masrafı çıkar. ayrıca sızdırmazlık belgesi+ ek-1 formu+araç muayenesi+trafik tescili: 35+20+165+70: 290 tl. eğer çift ruhsat değişirse 385 tl

    YanıtlaSil
  40. Selamlar. Ben aracımı istanbuldan aldım. plaka değişikliği istedim ve lpg taktırıcam. sızdırmazlık ve muayeneye eski plakalarla mı gideceğim. muayene kağıdında eski plakası mı yazacak. yoksa trafikten yeni plakalarımı alıp muayeneye gideceğim? yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  41. sayın teoman bey. plaka değişimide ruhsata lpg işletmedede ruhsat çıkarmanız gerekiyor. bir trafik tescil şubesine gidip iki işlemi aynı anda yapma imkanınızmı var mı sorun. iki ayrı ruhsat ücreti ödememiş olursunuz

    YanıtlaSil
  42. Halit Bey TÜVTÜRK sitesinde LPG ruhsata işlenmiş olmalı diyor. önce araç muayenesi sonra ruhsata işleme değil mi?

    YanıtlaSil
  43. evet önce sızdırmazlık+muayene+ ruhsata işleme şeklinde devam ediyor. zaten ilk lpg takanlar istisnai durum şeklinde geçiyordur

    YanıtlaSil
  44. mrb.lar halit bey,
    aracıma lpg taktırdıktan sonra sızdırmaklık ve tuvtürk muayeneleri yaptırdım. trafik tescile gittiğimde 20 ocaktan sonra lpg taktıranların LPG Uygunluk belgesinde güvenlik etiketi olmalı diye bilgi verildi ve tescil işlemi yapılamadı. MMO'sını aradığımda öyle bilr bilgi ve belge hakkında bilgilerinin olmadığını söylediler. bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. iyi günler...

    YanıtlaSil
  45. ömer faruk bey
    depo üzerine ve camlara yapıştırılacak etiketi biliyorum ama uygunluk belgesi üzerinde güvenlik etiketi ilk defa duyuyorum

    YanıtlaSil