14 Eylül 2013 Cumartesi

TÜP MİDE(Sleeve gastrektomi ) AMELİYATI(OBEZİTE CERRAHİSİ) MACERAM

 Geçen şubat ayında(şubat 2013) internette yaptığım araştırmalar sonucunda tüp mide ameliyatına karar verdim. 26 haziranda da antalya eğitim ve araştırma hastanesinde Nurullah BÜLBÜLLER'e başvurdum. o'da beni tetkik ve rapor için endokrin doktoru İbrahim ARSLAN' a yönlendirdi. İbrahim ARSLAN beni tetkik için  2 gün hastanede yatırdı. yapılan tetkikler sonucunda glikoz(şeker), karaciğer enzimleri(alt ast) ve metenefrin hormonları yüksek çıktı. metanefrin çok sebebe bağlı olduğu için 24 saatlik tam idrarla metanefrin ölçümü için akdeniz üniversitesi tıp fakültesine gönderdi. orda yapılan tetkiklerde metanefrin normal geldi.
daha sonra karaciğer yağlanmasına bağlı olarak alt ve ast nin sebebinin öğrenilmesi için gastrontoloji poliniğine  gönderildim. yapılan tetkiklerde biluribin seviyeleri yüksek gelince kapsamlı bir test verdim . sonuçları 15 günde çıkan bir test ve temiz geldi. tekrar İbrahim ARSLAN'A sonuçları göstermek için gittim.bu anlattıklarım  için 50 gün süre geçmişti. 26 haziranda başayan maceram 16 ağustos'a gelmiştik). ibrahim ARSLAN'dan gün almayı beklerken bana 1 ayda diyet yap birde onun sonuçlarını görelim dedi. ben zıvanadan çıktım. 50 gündür koşturuyordum . birde antalya elmalı arası gir gel bir hoş olmuştum. yaptığım masraflarda cabası. 1 ay diyet yapacaktım. sonrada gün alacaktım derken 2-3 ay sonrasına da gün vereceklerdi. okullar başlıcaktı. başka çare aramaya başladım. bir hısım 3 temmuzda ofm antalyada Adnan SULU'ya ameliyat olmuştu. bende hemen Adnan SULU'dan randevu aldım. bana 3 eylüle gün verdi.. 2 eylülde tahliller yaptırdım. daha sonra endokrin doktoruna gittim. beni kontrol ettikten yarım saat sonra raporu verdi. devlet hastanesinde 50 gün uğraşmış rapor alamamıştım.  bana gece 12'den birşey yiyip içmemem kaydıyla eve gönderdiler. 3 eylül 08;30'da hastaneye yattım. şeker 280 olduğu için serumla insülün vermeye başladılar. saat 14:00'da ameliya girdim. kendime geldiğimde akşam 19:00-19:30'du. ameliyatım 3 saat geçmiş aslında. gözümü yoğun bakımda açtım. bir gece yoğun bakımda geçirdikten sonra ertsi gün oda'ya aldılar. o gün doktor yürümeye başlamamı istedi. hastanede 6 gün kaldım ve daha sonra taburcu oldum. ofm antalyada başta doktorum Adnan SULU ve benimle ilginen hemşirelere teşekkür ederim.


 
DOÇ. DR YUNUS YAVUZ TARAFINDAN YAPILAN BİR TÜP MİDE AMELİYATI

 bir sonraki yazı:

TÜP MİDE'LİLERİN BESLENME BİÇİMİ

 http://halitsari.blogspot.com/2013/09/tup-midelilerin-beslenme-bicimi.html


                                                                                 HALİT SARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder